Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
La Publicité: Naissance D'une Profession, 1900-1940
Author:
ISBN: 227107858X Year: 1998 Publisher: Paris CNRS Éditions

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment la publicité, activité encore balbutiante vers 1900, devient-elle en quelques décennies une profession disposant de son propre pavillon à l'Exposition internationale des arts et des techniques dans la vie moderne de Paris en 1937 ? Comment s'organisent les publicitaires, sur quelles autres professions prennent-ils modèle ? Quelle est la nature de leurs relations avec les milieux d'affaires, les « rationalisateurs » ou les affichistes ? Comment répondent-ils aux critiques de la publicité murale qui envahit les murs ? Analysant les pratiques collectives des publicitaires et l'apparition de nouvelles techniques commerciales dans la première moitié du xxe siècle, Marie-Emmanuelle Chessel montre comment publicitaires, industriels, commerçants, affichistes, voire détracteurs, participent, parfois de manière conflictuelle, à l'invention de la publicité moderne. Cet ouvrage nous fait voyager dans une France en mutation, confrontée aux valeurs naissantes liées à l'arrivée de la société de consommation.


Book
Creatieve communicatie. Ideeën en technieken achter de beste campagnes wereldwijd
Author:
ISBN: 9789063691066 9063691068 Year: 2001 Publisher: Amsterdam BIS Publishers


Book
De conversation manager : de kracht van de hedendaagse consument : het einde van de traditionele adverteerder
Author:
ISBN: 9789081516327 Year: 2010 Publisher: Culemborg Leuven Van Duuren Management LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Deze evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Tijdens het komende decennium zal duidelijk worden dat de meest succesvolle merken door Conversation Managers beheerd worden. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van Conversation Management. U vindt er tal van handige onlinetools die u helpen in uw nieuwe job : de Conversation Manager. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijftaan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. (Bron: covertekst)

Keywords

Marketing --- Marketing en internet. --- Strategieën. --- Advertising. Public relations --- Consumer behavior --- adverteren --- consumentenmarketing --- consumentengedrag --- reclame --- e-business --- Mass communications --- marketing --- marketingplan --- online marketing --- 380.53 --- 650 --- 659 --- AA / International- internationaal --- Consumentengedrag --- Reclame --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren social networking --- 369.4 --- 659.1 --- conversation management --- marketingstrategie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Management --- Business enterprises --- Computer networks --- Internet advertising --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame - Public relations --- departement Algemeen 10 --- communicatiewijze --- 366 consumentenaangelegenheden --- 658.8 marketing --- 693 Handelsreclame --- 65 management --- 658.8 branding --- e-marketing --- marketingstrategieën --- 369.1 --- 658.811 --- 658.81.5 --- 658.811 Sales management --- Sales management --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Reclame. Advertising. Merchandising


Book
Milleke Melleke Mol : de terugkeer van de Melkbrigade : tentoonstelling : Passendale, Oude Kaasmakerij, van 22 februari tot en met 29 november 2009
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089310538 Year: 2009 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts


Multi
PUB agency book
Author:
ISSN: 13768336 ISBN: 9789046567579 Year: 2000 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze online-gids vindt u naast het overzicht van de beroepsassociaties en de ranking van de agencies en advertisers ook de adresgegevens van bedrijven op de Belgische reclamemarkt. Naast deze datagegevens kunt u het creatieve werk en de bedrijfspresentaties van een aantal bureaus raadplegen.


Book
Creativiteit
Author:
ISBN: 9789460580383 Year: 2010 Volume: *1 Publisher: Antwerpen Luster

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen wordt geboren met scheppingsdrang. Guillaume Van der Stighelen legt uit waarom velen die creativiteit vervolgens kwijtraken en hoe we deze kunnen terugvinden. Iedereen wordt met scheppingsdrang geboren, en als kind zijn we verrukt over onze eigen creaties. Maar we geraken vervreemd van onze eigen creativiteit. De enkelingen die wel creatief zijn, worden in onze hedendaagse maatschappij als bijzonder beschouwd, en vaak geadoreerd. Hoe komt dat ? Waarom zijn zo weinigen onder ons creatief, en vanwaar die belangstelling ? Guillaume Van der Stighelen staat even stil bij deze vragen, maar geeft vooral praktische oefeningen. Deze oefeningen vormen geen handleiding om sneller en vaker ideeën te krijgen; wel helpen ze je om iemand te worden die de creativiteit van je hersenen als aangenaam ervaren.Bron : http://www.uitgeverijluster.be


Book
Kleurenleer : voor een professioneel gebruik van kleur.
Authors: ---
ISBN: 9057645831 Year: 2004 Publisher: Kerkdriel Librero

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Komt dat zien ! : 3e triennale voor vormgeving : over vormgeving en reclame
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9074886051 Year: 2001 Publisher: Brussel Vlaams Instituut voor Zelfstandig Ondernemen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een uitgave ter gelegenheid van de tentoonstellling Komt dat zien !, 3de Triënnale voor Vormgeving en Reclame in het Designmuseum Gent van 15 december 2001 tot en met 24 februari 2002

Keywords

reclame --- Reclame. --- Vormgeving. --- advertising art --- triënnale voor vormgeving --- industrial design --- Product strategy --- Architecture --- Economic policy and planning (general) --- design [discipline] --- Art --- reclamebureaus --- advertising --- Advertising. Public relations --- advertenties --- Graphic arts --- reclamevormgeving --- advertisements --- 655.262 <493> --- 769.91 <493> --- 766:659.12 --- 766 <493> --- #VCV monografie gratis 2004 --- (069) --- 766.01 --- 766.039 --- Grafische vormgeving ; reclame ; affiches ; 2000-2001 --- Reclamekunst ; België --- Tentoonstellingscatalogi ; Gent ; Design Museum --- Triënnale voor vormgeving in Vlaanderen --- 766.036 --- België --- affiches --- grafiek --- grafische- en reclamevormgeving --- illustraties --- posters --- reclamegrafiek --- 745 --- communicatie --- design --- grafische vormgeving --- reclamedesign --- 754.1 --- Daenens, Lieve --- Mortier, Jens --- Oosterlinck, Christian --- Smets, Francis --- Thito, Philippe --- Valcke, Johan --- Van der Plaetsen, Michèle --- Walraff, Jean-Luc --- tentoonstellingen --- triënnale voor vormgeving in Vlaanderen --- 766 <493> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--België --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--België --- 766:659.12 Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek-:-Concept and design in advertising --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek-:-Concept and design in advertising --- 769.91 <493> Prentenverzamelingen: affiches; posters; uithangborden--België --- Prentenverzamelingen: affiches; posters; uithangborden--België --- Boekdesign--algemeen--België --- (Musea. Collecties) --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- Gebruiksgrafiek ; 2000 - 2050 --- CAD, design en industriële vormgeving --- grafische vormgeving, reclame, verzameling --- Exhibitions --- Contains audio-visual material --- Reclame --- Grafische vormgeving --- Design --- Reclamecampagnes --- Creativiteit --- Reclamecampagne --- Musiceren --- 766.31.038(493) --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; geschiedenis ; 1950-2000 (België) --- communication design


Book
Hoe organiseer ik een (internationaal) congres ?
Authors: --- ---
ISBN: 9034111830 Year: 2000 Publisher: Antwerpen MIM Standaard Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een praktische leidraad voor de voorbereiding, de implementatie en de debriefing van een (internationaal) congres. De case is gebaseerd op het European symposium - Clinical imaging and networking gehouden in Mortsel.

Keywords

Congressen --- Organisatie. --- projectplanning --- Didactics of social education --- Organization theory --- internationale communicatie --- projectmanagement --- internationale marketing --- evenementen marketing --- Mass communications --- congressen; organisatie --- #KVHA:Congresorganisatie --- #KVHA:Correspondentie --- #KVHA:Organisatieopdrachten --- congressen --- congresmarkt --- congresorganisatie --- meetingsector --- congrestoerisme --- 379.851.48 --- AA / International- internationaal --- 659 --- 650 --- NBB congres --- 061.3 --- 375.9 --- Accreditering --- Affiches --- Congres --- Correspondentie --- Debat --- Hand-outs --- Hoorzitting --- Onthaal --- Paneldiscussie --- Programma --- Symposium --- Taakverdeling --- Tijdschema --- 651 )* KANTOORBEHEER --- medische congressen --- organisatieleer --- organiseren --- correspondentie --- organisatie --- Congressen : organisatie --- evenementen --- Congressen ; organisatie --- Congressen: organisatie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- congrestoerisme, incentive reizen, zakenreizen en citytrips --- Reclame - Public relations --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Verkeerseconomie - Toerisme ; overige onderwerpen --- Exposeren --- Evenementiële communicatie --- Evenementen --- Beurzen (tentoonstellingen) --- Expositie --- Evenement --- Jaarbeurs

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by